خداداد غریب پور، معاون وزیر صنعت معدن و تجارت گفت: امسال سازمان ایمیدرو (سازمان توسعه و نوسازی معادن و صنایع معدنی ایران) به میزان 1700000 تن سنگ آهن مورد نیاز ذوب آهن را تامین

معاون وزیر صنعت: ایمیدرو ۷.۱ میلیون تن سنگ آهن ذوب آهن را تامین می کند

خداداد غریب پور، معاون وزیر صنعت معدن و تجارت گفت: امسال سازمان ایمیدرو (سازمان توسعه و نوسازی معادن و صنایع معدنی ایران) به میزان 1700000 تن سنگ آهن مورد نیاز ذوب آهن را تامین می کنند انتظار می رود بخشی از نیاز این شرکت نیز توسط سنگ آهن مرکزی که وابسته به وزارت تعاون کار و رفاه اجتماعی است تامین شود. 
 معاون وزیر صنعت معدن و تجارت، روز شنبه در حاشیه بازدید از پانزدهمین نمایشگاه بین المللی معدن، صنایع معدنی، ماشین آلات و تجهیزات وابسته در محل دائمی نمایشگاه‌های بین المللی تهران در جمع خبرنگاران افزود:  ایمیدرو از هر اقدامی برای حمایت از ذوب آهن دریغ نخواهد کرد. همچنین ابراز امیدواری کرد، زنجیره ارزش برای هم‌پوشانی و تداوم تولید باید در امتداد هم شکل گیرد و در بخش فولاد این مساله اهمیت بسزایی دارد و اکنون فولاد مبارکه برای تامین خوراک مورد نیاز خود در منطقه سنگان (‌خراسان رضوی)  سرمایه‌گذاری کرده و این امر به تامین پایدار سنگ آهن مورد نیازش کمک خواهد کرد.
همچنین در این نشست منصور یزدی زاده، مدیرعامل ذوب آهن اصفهان گفت: ایمیدرو تامین کننده ۴۰ درصد خوراک مورد نیاز این واحد را تضمین کرده، اما ۶۰ درصد بقیه، همچنان مورد درخواست است که نحوه تامین آن مشخص نیست. 
مشکل تامین سنگ آهن علاوه برای واحدهای بزرگ فولاد سازی مانند ذوب آهن و مبارکه، واحدهای کوچک را هم تحت تاثیر قرار داده است.
وی خاطر نشان کرد، وزارت صنعت فرصت ۲ ماهه ( مهر و آبان ۹۸)  را برای ارزیابی اعمال وضع عوارض ۲۵ درصدی برای صادرات سنگ آهن تعیین کرده که پس از ان نسبت به تداوم یا لغو آن تصمیم‌گیری خواهد کرد.