روابط عمومی سازمان توسعه و نوسازی معادن و صنایع معدنی ایران گفت: بدلیل کمبود عرضه مواد اولیه خام و محدودیت‌های صادرات سنگ نیکل در اندونزی، تولید نیکل در سال 2020 میلادی کاهش خواهد یافت و منجر به افت تولید این ماده معدنی و کاهش رشد تولید جهانی این ماده مهم می شود.

 
روابط عمومی سازمان توسعه و نوسازی معادن و صنایع معدنی ایران گفت: بدلیل کمبود عرضه مواد اولیه خام و محدودیت‌های صادرات سنگ نیکل در اندونزی، تولید نیکل در سال 2020 میلادی کاهش خواهد یافت و منجر به افت تولید این ماده معدنی و کاهش رشد تولید جهانی این ماده مهم می شود. محدودیت‌های صادراتی سنگ نیکل خام در اندونزی از ژانویه سال 2020 میلادی اعمال می‌شود.
با توجه به اینکه چین و و اندونزی 50 درصد از نیکل جهان را تامین می‌کنند با کاهش صادرات نیکل از طرف اندونزی به عنوان قطب تولید این ماده، در سال 2019 میلادی رشد تولید نیکل در جهان روند کندتری را نسبت به سال قبل در پیش خواهد گرفت. پیش بینی می شود تولید جهانی نیکل خام در سال آینده میلادی با رشد پنج درصدی به دو میلیون و 580 هزار تن خواهد رسید که نسبت به رشد 11 درصدی در سال 2019 میلادی روند کندتری دارد. 
نیکل کاربردهای فراوانی دارد و از آن در ساخت فولاد زنگ‌نزن و دیگر آلیاژهای ضدزنگ و ضدخوردگی استفاده می‌شود. این ماده همچنین برای ساخت لوله‌های نیکلی، مسی، نمک‌زدایی گیاهان و تبدیل آب شور کاربرد دارد. به این ترتیب پیش‌بینی می‌شود کمبود جهانی عرضه نیکل در سال 2020 میلادی افزایش یابد.