این شرکت به عنوان نخستین تولیدکننده فولاد در ایران در راستای خط مشی زیست محیطی و تعهد مدیریت عالی شرکت مبنی بر حفظ و صیانت از محیط زیست با صرف هزینه های بسیار هنگفت اقدام به تعریف و اجرای پروژه های زیست محیطی در قالب طرح های بازسازی، بهسازی و نوسازی در بخش های هوا، آب، پساب، پسماند و انرژی نموده است که این خود بیانگر اعتقاد راسخ مسئولان شرکت به مقوله حفاظت از محیط زیست است  .

به نقل از روزنامه دنیای اقتصاد : اجرای 36 پروژه زیست محیطی ، نماد تعهد ذوب آهن اصفهان به محیط زیست

 

این شرکت به عنوان نخستین تولیدکننده فولاد در ایران در راستای خط مشی زیست محیطی و تعهد مدیریت عالی شرکت مبنی بر حفظ و صیانت از محیط زیست با صرف هزینه های بسیار هنگفت اقدام به تعریف و اجرای پروژه های زیست محیطی در قالب طرح های بازسازی، بهسازی و نوسازی در بخش های هوا، آب، پساب، پسماند و انرژی نموده است که این خود بیانگر اعتقاد راسخ مسئولان شرکت به مقوله حفاظت از محیط زیست است  . نتیجه اجرای برنامه های مذکور ارتقاء شاخص های زیست محیطی شرکت در کلیه بخش های هوا، آب ، پساب ، پسماند و انرژی می باشد. 

 

مهندس علیرضا رضوانیان گفت :ذوب آهن اصفهان با جلوگیری از خروج و دفن سالیانه 1500 تن ضایعات و تبدیل آن به محصول ، گام بلند و موثری در راه حفظ و صیانت از محیط زیست برداشت که نتایج بسیار چشمگیری در منطقه دارد .

 

 مدیر تولیدات کک و مواد شیمیایی با ذکر مطلب فوق گفت : با همت همکاران توانستیم از خروج و دفن سالیانه حدود 1500 تن ضایعات جلوگیری کنیم که این امر با تغییر تکنولوژی و توان علمی کارخانه و شرکت هایی که این محصولات را می خرند صورت گرفت  .

 

مهندس رضوانیان افزود : یکی از سنگین ترین ضایعات کک سازی که فوسی است بخشی از این ضایعات است که خوشبختانه با تعامل با پالایشگاه قطران تصفیه می شود و به محصول تبدیل می گردد که ضمن ایجاد درآمد برای شرکت ، نقش مهم در کاهش آلایندگی دارد.

 

مدیر تولیدات کک و مواد شیمیایی شرکت این موفقیت را به مدیرعامل و کارکنان شرکت تبریک گفت و افزود : امیدوارم این اقدام در کنار سایر فعالیت های مهم زیست محیطی ذوب آهن همچون تعویض درب های فلکسیبل ، افکار عمومی را متقاعد سازد که حفظ محیط زیست امروز اولویت اصلی ذوب آهن اصفهان است و در این راه با وجود همه مشکلات ، از هیچ تلاشی دریغ نخواهد ورزید .