فولاد جلیج فارس با وجود افت قیمت اما در حوزه میلگرد و بیلت تقاضای معقولی را تجربه می کند. به نظر می رسد که قیمت فولاد در این حوزه با ثبات رو به رو شده است. البته برخی از محصولات فولادی در نرخ های پیشنهادی بدون مشتری باقی ماندند .

 

 ارزیابی بازار میلگرد داخلی امارات

 

تولید کنندگان میلگرد محلی قیمت های خود را در طول هفته بدون تغییر نگه داشتند. اما به دلیل فشار وارد بر قیمت ها در این حوزه برخی از فروشندگان بر روی کالاهای خود تخفیف گذاشتند و خریداران خلیج فارس از این فرصت نهایت استفاده را بردند. بزرگترین تولیدکننده این کشور ، شرکت فولاد امارات ، میلگرد را با 3.067 درهم ( 835 دلار ) هر تن از محصولات سابق خود ارائه کرده است.

به نظر می رسد که این کمپانی از ریزش قیمت ها و به هم خوردن بازار ترس دارد. لذا در صدد برآمده تا میزان موجودی انبار خود را کاهش دهد . در حالی که شرکت کونارس از 18 ماه مه ، محصول مشابه را با 3.060 درهم به ازای هر تن پیش فروش کرده است .

 

تثبیت قیمت فولاد در بازار امارات

 

به نظر می رسد که در شرایط فعلی بازار فولاد امارات به ثبات رسیده است. پیشنهادات با قیمت 2900-2995 درهم هر تن از تولیدات سابق در طول هفته در بازار فولاد امارات به گوش می رسد. مطابق با گزارش های متال بولتن معامله ای با قیمت 2.850 درهم به ازای هر تن در خصوص محصولات تولیدی دپو شده در انبار کارخانجات تولیدی اماراتی به گوش رسیده است .

 

 

واردات میلگرد در کشور عمان

 

عمان در طول هفته گذشته میلگرد با نرخ معاملاتی  790-815 دلار به ازای هر تن از امارات متحده عربی پینشهاد خرید داشته که در مقایسه با پیشنهادات با ارزش 805 الی 815 دلار به ازای هر تن CPT میلگرد در هفته گذشته میلگرد افزایش یافته است. به نظر می رسد بازار میلگرد در کشور عمان تا اواسط هفته آینده رو به رشد باشد. با وجود رشد قیمت های صادراتی در خلیج فارس اما معاملات داحلی این حوزه به کندی صورتی می گیرد. به طوری که در روز سه شنبه هیج معامله ای بین کشورهای این حوزه صورت نگرفته است . 

 

واردات بیلت از عمان به امارات

 

تولیدکنندگان عمانی شمش فولادی را با قیمت 690 الی 750 دلار به ازای هر تن cpt امارات متحده عربی ارائه دادند ، این در حالی است که هفته گذشته قیمت پیشنهادی 750 دلار در هر تن cpt امارات متحده عربی شنیده می شد. نکته قابل تامل اینجاست که در این نرخ ها نیز معاملاتی صورت  نگرفته است .