به دنبال بالا رفتن قیمت قراضه قیمت صادراتی شمش فولادی CIS افزایش یافت. علاوه بر این افزایش قیمت ها در ترکیه سبب شد تا تولیدکنندگان CIS وارد رقابت شده و قیمت های خود را افزایش دهند.

به دنبال بالا رفتن قیمت قراضه، قیمت صادراتی شمش فولادی CIS افزایش یافت. علاوه بر این افزایش قیمت ها در ترکیه سبب شد تا تولیدکنندگان CIS وارد رقابت شده و قیمت های خود را افزایش دهند.
قیمت صادراتی شمش فولادی CIS در روز پنجشنبه ۲۱ اکتبر به دنبال افزایش قیمت قراضه و شمش داخلی در ترکیه افزایش یافت که انتظارات مثبت فروشندگان را افزایش داد. 
محاسبه شاخص روزانه Fastmarkets برای ضایعات فولادی HMS 1 و ۲ (مخلوط ۸۰:۲۰) از مبدا اروپای شمالی به مقصد ترکیه ، در روز پنجشنبه به ۴۹۷٫۰۴ دلار به ازای هر تن رسید که در مقایسه با روز قبل تغیری نداشت اما با افزایش ۱۷٫۷۲ دلار در هر تن نسبت به هفته قبل همراه بود.
صعود قیمت قراضه وارداتی سبب افزایش قیمت شمش داخلی در ترکیه شد. قیمت معاملات شمش فولادی ترکیه ۲۵ دلار در هر تن نسبت به هفته قبل افزایش یافت و به ۷۲۰ تا ۷۱۵ دلار در هر تن رسید. در این معاملات کاردمیر حدود ۶۵۰۰۰ تن مواد در این محدوده قیمت فروخت.
در همین حال ، پیشنهادات جدید شمش فولادی در محدوده ۷۱۵-۷۴۰ دلار به ازای هر تن بر حسب منطقه ارزیابی گردید که در نسبت به هفته گذشته که ۷۰۰-۷۲۰ دلار به ازای هر تن بود افزایش داشته است. با توجه به افزایش سریع قیمت شمش در ترکیه ، تولید کنندگان CIS از ارائه پیشنهادات بالا خودداری کردند. لذا قیمت ها در اوایل این هفته در محدوده ۶۸۰-۷۰۰ دلار در هر تن فوب دریای سیاه شنیده شد.
به گفته یک منبع ، مشتریان علاقه مند به خرید مواد اولیه CIS با قیمت ۷۰۰-۷۰۵ دلار به ازای هر تن cfr در روز پنجشنبه هستند. این مقدار بسته به منطقه معادل ۶۵۰-۶۶۵ دلار برای هر تن فوب دریای سیاه است ، زیرا هزینه حمل و نقل از حوزه دریای سیاه به ترکیه ، بسته به بندر مقصد بین ۳۵ تا ۵۵ دلار در هر تن متغیر است. سایر بازارها این هفته هیچگونه علاقه ای به شمش فولادی CIS نشان ندادند. محاسبه Fastmarkets برای شاخص صادراتی شمش فولادی CIS در روز ۲۱ اکتبر ، ۲۱ دلار در هر تن افزایش پیدا کرده و به ۶۷۱ دلار در هر تن رسید.