مدیر گندله‌سازی شرکت فولاد مبارکه از انجام موفقیت‌آمیز تعمیرات برنامه‌ریزی‌شده شش‌روزه این واحد در تیرماه امسال خبر داد . .....

 

به نقل از روزنامه اصفهان امروز : انجام موفقیت‌ آمیز تعمیرات واحد گندله‌ سازی فولاد مبارکه  

 

مدیر گندله‌سازی شرکت فولاد مبارکه از انجام موفقیت‌آمیز تعمیرات برنامه‌ریزی‌شده شش‌روزه این واحد در تیرماه امسال خبر داد . 

رضا اسماعیل‌پور با اعلام این خبر گفت : با حمایت واحدهای سرویس‌دهنده ، خرید و پشتیبانی و فنی ، تعمیرات برنامه‌ریزی‌شده شش‌روزه واحد گندله‌سازی با آماده‌سازی و هماهنگی منسجم و با انجام بیش از 35 هزار نفر ساعت فعالیت تعمیراتی به‌طور منظم ، با کیفیت و بدون بروز حادثه ایمنی انجام شد .

وی افزود: نکته قابل‌ذکر در این توقف تعمیراتی ، تعویض سیستم آب‌بندی خشک‌کن ابتدای کوره پخت برای اولین بار در شرایط گرم کوره پخت، جهت بهبود فرایند و رسیدن به رکورد فاصله زمانی 24 ماه بین تعمیرات اساسی واحد گندله‌سازی تا انتهای مهر 1400 بود .

 اسماعیل‌پور خاطرنشان کرد : آخرین رکورد فاصله زمانی بین تعمیرات اساسی واحد گندله‌سازی در شرایط سرد کوره پخت حدود 20 ماه بوده است .

در این خصوص رئیس دفتر برنامه‌ریزی و کنترل نگهداری و تعمیرات آهن‌سازی نیز گفت : انجام فعالیت تعمیراتی دوره‌ای در واحد گندله‌سازی برای حفظ آماده به‌کاری تجهیزات و به حداقل رساندن توقفات اضطراری انجام می‌شود.

حمیدرضا جمالی افزود : انجام این فعالیت تعمیراتی با نفر ساعت ذکرشده در مدت‌زمان محدود با آماده‌سازی دقیق و مناسب ، به‌روزرسانی دستورالعمل‌های تعمیرات، تأمین قطعات یدکی و مصرفی و مهارت کارکنان اجرایی و نظارت مناسب انجام شد.

وی اظهار کرد : در مراحل آماده‌سازی و اجرای فعالیت‌ها، هماهنگی بسیار خوبی بین مسئولین و ناظرین تعمیرات واحد گندله‌سازی و تعمیرات مرکزی ایجاد و جلسات مربوطه با توجه به شرایط ناشی از کرونا با حداقل نفرات و در اکثر موارد به‌صورت غیرحضوری برگزار شد.

رئیس مرکز تعمیرات مکانیک هم در این خصوص گفت : توقفات برنامه‌ریزی‌شده تعمیراتی واحد گندله‌سازی از لحاظ حجم نیروی انسانی ، قطعات ، مکانیسم و ابزارآلات و مدت‌زمان محدود، منحصربه‌فرد و نیازمند انسجام و برنامه‌ریزی و سازماندهی خاص خود است.

 حمیدرضا بذار افزود : قبل از انجام این تعمیرات دوره‌ای برای اطمینان از جلوگیری از شیوع بیماری کرونا، از کارکنان نظارت تعمیرات مرکزی و پیمانکاران درگیر تست PCR   به عمل آمد و با حمایت و کمک کارشناسان ایمنی بر رعایت پروتکل‌های بهداشتی نیز نظارت شد.

 رئیس تولید واحد گندله‌سازی فولاد مبارکه نیز در خصوص این عملیات تعمیراتی اظهار داشت : توقف شش‌روزه گرم واحد گندله‌سازی با همدلی و هماهنگی تیم تولید واحد گندله‌سازی و با اعتماد و اتکا به دانش و تخصص خود و اجرای دستورالعمل‌های کاری اصلاح‌شده مطابق برنامه و به‌صورت ایمن انجام پذیرفت.