نائب رئیس کمیسیون صنایع مجلس با بیان اینکه با طرح مجلس ، انحصاری در واردات خودرو ایجاد نمی شود ، گفت : قیمت خودروهای خارجی واقعی می شود و داخلی ها نیز بین 25 تا 35درصد ریزش قیمت خواهند داشت ....

 

به نقل از روزنامه ثروت : به اندازه نیاز بازار باید خودرو وارد شود .

 

نائب رئیس کمیسیون صنایع مجلس با بیان اینکه با طرح مجلس ، انحصاری در واردات خودرو ایجاد نمی شود ، گفت : قیمت خودروهای خارجی واقعی می شود و داخلی ها نیز بین 25 تا 35درصد ریزش قیمت خواهند داشت .

علی جدی در مورد طرح واردات خودرو که از سوی شورای نگهبان به مجلس عودت داده شد، اظهار داشت : یکی از ایراداتی که شورای نگهبان به مصوبه مجلس مبنی بر واردات خودرو در ماده ۴ وارد می دانست ، مربوط به ارز بدون منشا بود که گفتند ابهام در دارد و باید توضیح داده شود که قطعا کمیسیون مطرح شده و شفاف خواهد شد.

نایب رییس کمیسیون صنایع مجلس افزود : منظور ما از ارز بدون منشا ، ارزهایی است که به بانک مرکزی تعهدی ندارند یا اینکه شخص صادراتی داشته که بخشی از این ارزها را تعهد داده و بخشی از ارزها بدون تعهد و شخصی بوده است ؛ همچنین یک ایرانی مقیم خارج از کشور ارز دارد و با این ارزها می خواهد واردات انجام دهد.

وی ادامه داد: مورد دیگر این بود که طبق طرح مقررات اجرای این طرح به وزارت صمت سپرده شده بود که گفتند حد این مقررات مشخص نیست و باید شفاف تر شود ؛ منظور ما از این بند این بود که وزارت صمت آیین نامه ای برای اجرای این قانون تهیه کند.

 

منبع : ابرار اقتصادی