در فروردین ماه امسال تولید آهن اسفنجی در شرکت های بزرگ بخش معدن و صنایع معدنی و تابعه ایمیدرو به دو میلیون و 540 هزار و 677 تن رسید که نسبت به مدت مشابه سال گذشته 3 درصد رشد دارد.

بر اساس جداول آماری شرکت های فولاد مبارکه، سفید دشت، سبا، هرمزگان، صبافولاد، آهن و فولاد ارفع، گل گهر، فولاد نی ریز، کاوه جنوب، آهن و فولاد غدیر، شرکت توسعه معادن و صنایع معدنی خاورمیانه، فولاد خوزستان، خراسان، میانه، سبزوار، شادگان، چادرملو و فولاد بافت در فروردین ۹۹ بیشترین رشد تولید آهن اسفنجی را در بین واحد های مورد بررسی، فولاد میانه به خود اختصاص داد.


در فروردین ماه امسال تولید آهن اسفنجی در شرکت های بزرگ بخش معدن و صنایع معدنی و تابعه ایمیدرو به دو میلیون و 540 هزار و 677 تن رسید که نسبت به مدت مشابه سال گذشته 3 درصد رشد دارد.

بر اساس جداول آماری شرکت های فولاد مبارکه، سفید دشت، سبا، هرمزگان، صبا فولاد، آهن و فولاد ارفع، گل گهر، فولاد نی ریز، کاوه جنوب، آهن و فولاد غدیر، شرکت توسعه معادن و صنایع معدنی خاورمیانه، فولاد خوزستان، خراسان، میانه، سبزوار، شادگان، چادرملو و فولاد بافت در فروردین ۹۹ بیشترین رشد تولید آهن اسفنجی را در بین واحد های مورد بررسی، فولاد میانه به خود اختصاص داد.
تولید آهن اسنفجی فولاد میانه در فروردین امسال 72 هزار و 137 تن به ثبت رسید که بالاترین رشد عملکرد به میزان 157 درصد را از آن خود کرد.

بیشترین کاهش عملکرد هم در دوره مورد بررسی به فولاد خراسان مربوط می شود که با تولید 23 هزار و 777 تن آهن اسفنجی، 81 درصد افت نسبت به فروردین 98 نشان می دهد.

علاوه براین فولاد مبارکه نیز با ۷۱۱ هزار و ۵۰۰ تن تولید آهن اسفنجی در فروردین ۹۹ که درمقایسه با ماه مشابه در سال گذشته رشد دو درصدی داشت، اما ۲۸ درصد کل تولید در بین واحد های مورد بررسی را به خود اختصاص داد.

ایران در عرصه بین المللی پس از هند، دومین تولید کننده آهن اسفنجی محسوب می شود.

میزان تولید آهن اسفنجی در 11 ماهه سال گذشته با رقم 24 میلیون و 650 هزار و 51 تن به ثبت رسید که در مقایسه با دوره مشابه در سال 97 افزایش 6 درصدی داشت، اما عملکرد بهمن ماه واحدهای ذکر شده حاکی از تولید یک میلیون و 690 هزار 164 تن است که 16 درصد افت را نسبت به بهمن ماه 97 نشان می دهد.

در بهمن ماه سال گذشته بیشترین تولید آهن اسفنجی به فولاد مبارکه با رقم 237 هزار و 998 تن مربوط می شود و بالاترین رشد عملکرد این ماه فولاد شادگان با رقم یک هزار و 171 درصد را به خود اختصاص داد.