قطعی برق در چین کاهش تولید شمش فولادی داخلی این کشور را در پی داشت. 

طعی برق در چین کاهش تولید شمش فولادی داخلی این کشور را در پی داشت. همین امر باعث رشد تقاضا برای واردات شمش فولادی شده و فروشندگان از این فرصت استفاده کردند تا قیمت ها را افزایش دهند. اما در نهایت قیمت پیشنهادی معاملات ثابت ماند.

قیمت وارداتی شمش فولادی به چین در روز جمعه ۸ اکتبر بدون تغییر بود ، اما جو افزایش قیمت پیشنهادی از طرف فروشندگان حاکم بود.

فعالان بازار چین از تعطیلات یک هفته ای خود بازگشتند و شمش فولادی با قیمت ۵،۳۱۰ یوان (۸۲۳ دلار) به ازای هر تن در کارخانه Tangshan معامله شد که از ۳۰ سپتامبر ۱۰۰ یوان در هر تن افزایش یافته است.

یک تاجر سنگاپوری گفت: “شمش فولادی چین هنوز در حدود ۷۲۰ دلار در هر تن نیست ، اما در هفته آینده ، ۷۲۰-۷۲۵ دلار به ازای هر تن cfr ممکن است امکان پذیر باشد.”

یک تولید کننده هندی بیلت فولادی عنوان کرد: “قیمت در بازار فولاد محلی در پایان هفته گذشته ۳۰ دلار در هر تن افزایش یافته است که باعث افزایش پیشنهادات برای مواد کوره بلند (BF) و کوره القایی (IF) به چین و آسیای جنوب شرقی شد.”

محموله شمش فولادی ۱۵۰ میلیمتری BF با قیمت ۶۹۵ دلار در هر تن فوب چین برای ماه اکتبر در روز جمعه ارائه شد. پیشنهادات شمش فولادی BF ویتنامی تولید شده توسط دو کارخانه دیگر به ترتیب ۶۹۰ دلار برای هر تن فوب و ۷۰۰ دلار برای هر تن فوب در روز جمعه شنیده شد. پیشنهادات قیمت شمش فولادی ویتنام ۷۲۰-۷۳۰ دلار به ازای هر تن cfr چین بود.

پیشنهادات برای شمش فولادی BF اندونزیایی در اوایل هفته با قیمت ۷۲۵ دلار به ازای هر تن cfr چین و آسیای جنوب شرقی شنیده شد ، در حالی که معامله گران قیمت شمش فولادی BF هند را ۷۳۰ دلار به ازای هر تن cfr چین اعلام کرده اند. به گفته منابع ، خریداران چینی روز جمعه ۶۹۰-۶۹۵ دلار به ازای هر تن cfr پیشنهاد می دادند ، اما پس از مذاکرات حاضر بودند ۷۰۰-۷۱۰ دلار برای هر تن cfr بپردازند.

یک منبع خریدار مستقر در چین اظهار کرد: “با وجود قیمت های بالای پیشنهادی ، مسائل مربوط به قطعی برق بر تقاضای شمش فولادی وارداتی از روز جمعه تأثیر منفی داشته است. اگرچه قیمت های محلی در حال افزایش است ، اما معاملات واردات کم رونق است. یک دلیل این است که ما تعطیلات داشتیم و در عین حال ، کمبود برق هنوز بسیار شدید است.”

به گفته یک فولاد ساز مستقر در چین ، برخی از خریداران چینی تأمین مصالح وارداتی را که برای تولید به حداقل مصرف برق نیاز دارند ، مانند میلگرد و سیم مفتول ، به جای شمش و ضایعات فولادی در اولویت قرار می دهند. ارزیابی قیمت Fastmarkets برای واردات بیلت فولادی ۳sp چین در روز جمعه ۷۰۰-۷۱۰ دلار در هر تن بود ، بدون تغییر نسبت به ۳۰ سپتامبر.

ارزیابی قیمت Fastmarkets برای واردات شمش فولادی ۵sp در روز جمعه ۷۰۰-۷۰۵ دلار در هر تن بود که ۱۰ دلار در هر تن از ۶۹۰-۶۹۵ دلار به ازای هر تن cfr روز پنجشنبه ۷ اکتبر افزایش یافته است. قیمت شمش فولادی IF هند ۶۵۰ دلار به ازای هر تن فوب در اوایل هفته جاری شنیده شد که با هزینه حمل و نقل حدود ۷۱۵ دلار به ازای هر تن cfr مانیل خواهد بود.

یک بازرگانی فیلیپینی گفت: “با توجه به اینکه ۶۹۳ دلار به ازای هر تن cfr مانیل پس از انجام معاملات با قیمت ۶۸۵ دلار به ازای هر تن cfr به دست آمده بود ، من فکر می کنم قیمت بعدی ۷۰۰-۷۰۵ دلار به ازای هر تن cfr خواهد بود.”

 

منبع : آرتان پرس