قیمت سکه و طلا در هفته ی پیش روند نزولی داشت که به گفته نائب رئیس اتحادیه طلا و جواهر تهران این افت قیمت به دلیل کاهش تقاضا ، کاهش نرخ ارز و انس جهانی طلا بوده است ...

 

به نقل از روزنامه ابرار اقتصادی : داد و ستد در بازار طلا کاهش یافت 

 

قیمت سکه و طلا در هفته ی پیش روند نزولی داشت که به گفته نائب رئیس اتحادیه طلا و جواهر تهران این افت قیمت به دلیل کاهش تقاضا ، کاهش نرخ ارز و انس جهانی طلا بوده است .

نائب رییس اتحادیه طلا و جواهر تهران با بیان اینکه قیمت انس جهانی طلا و نرخ ارز تعیین کننده بهای سکه و طلا است، گفت: از طرفی با کاهش قیمت ارز که دلار آمریکا شاخص قیمت‌گذاری آن است، شاهد کاهش نرخ سکه و طلا در بازار بودیم .

وی افزود: عامل دیگر افت قیمت سکه و طلا در بازار، کاهش شدید تقاضا و داد و ستدها در بازار طلا است که موجب شد در هفته اخیر شاهد سیر نزولی بهای طلا و سکه باشیم .

کشتی آرای گفت: کاهش تقاضا موجب کاهش حباب انواع سکه شد و قیمت‌ها را نسبت به ابتدای هفته با کاهش همراه کرد. به طوری که سکه طرح قدیم با ۲۰۰ هزار تومان کاهش قیمت به ۱۱ میلیون و ۴۰۰ هزار تومان رسید .

وی با بیان اینکه هفته آینده با توجه به اتفاقات پیش روی ، پیش بینی می شود که قیمت‌ها در این سطح باشد ، گفت : احتمالا تغییر چندانی در بازار نخواهیم داشت .

 

منبع : خبرگزاری جمهموری اسلامی