امروزه معادن بزرگ کشور دست نور چشم ها است که مالیات نمی دهند و هیچکدام از این شرکت ها افراد تولیدی نیستند بلکه میخواهند منابع تولیدی کشور را که متعلفق به همه ی مردم است استخراج کنند .....

 

به نقل از روزنامه امروز : در کشور معادن بزرگ در اختیار نور چشمی ها است 

 

امروزه معادن بزرگ کشور دست نور چشم ها است که مالیات نمی دهند و هیچکدام از این شرکت ها افراد تولیدی نیستند بلکه میخواهند منابع تولیدی کشور را که متعلفق به همه ی مردم است استخراج کنند .

حسین راغفر برای جبران کسری بودجه 1400 در نبود درآمد های نفتی و طولانی شدن مذاکرات احیای برجام اظهار داشت : باید توجه داشته باشیم باشیم که در حال حاضر منابع متعددی از جمله یارانه‌های گسترده‌ای به بنگاه‌های خصولتی پرداخت می‌شود به طوری که تنها سود خالص ۲۰ بنگاه بزرگ رانتی سال ۱۳۹۹ بالغ بر ۲۵۰ هزار میلیارد تومان بوده که معادل با کسری بودجه دولت است.

او گفت : برای جبران بخشی از کسری بودجه می تواند انواع مالیات را اجرا کند و دولت باید این بنگاه های مالیات را با سود و درآمد متناسب دریافت کند .

وی ادامه داد : باید دولت با مجلس دراین باره همکاری کند زیرا اگر غیر از این باشد دولت نمی تواند کسری بودجه را جبران کند . همانطور که شاهدیم که قانون مالیات بر خانه‌های خالی هنوز به اجرا نرسیده و می‌دانیم که چانه ‌زنی‌هایی وجود دارد که این قانون به اجرا نرسد در صورتی که مالیات بر زمین و مستغلات یکی از اصلی ترین مالیات ها در همه جای دنیا محسوب می شود و می تواند رقم بزرگی در اختیار دولت قرار دهد.  

راغفر تاکید کرد تا زمانی که عزم سیاسی وجود نداشته باشد دولت همچنان با افزایش قیمت ارز و حامل های انرژی مثل بنزین برای جبران کسری بودجه دست در جیب مردم می کند .

 

منبع : سلامی نو