انجمن جهانی فولاد خبر داد، رشد تولید فولاد ایران همچنان 2 برابر رشد جهانی است. بر این اساس در 11 ماه اول سال 2019 میلادی 5.3 رشد داشته در صورتیکه تولید جهانی این محصول شاهد رشد 2.7 درصدی بوده است.

انجمن جهانی فولاد خبر داد، رشد تولید فولاد ایران همچنان 2 برابر رشد جهانی است. بر این اساس در 11 ماه اول سال 2019 میلادی 5.3 رشد داشته در صورتیکه تولید جهانی این محصول شاهد رشد 2.7 درصدی بوده است.
روابط عمومی سازمان توسعه ونوسازی معادن وصنایع معدنی ایران ( ایمیدرو) به نقل از انجمن جهانی فولاد (World Steel Associa ) گزارش داد، در ۱۱ ماهه اول سال ۲۰۱۹ میلادی، ایران رقم ۲۳میلیون و ۶۴۸ هزار تن تولید فولاد را به ثبت رسانید که نسبت به  تولید سال ۲۰۱۸ که رقم ۲۲میلیون و ۴۵۲ هزارتن بود، این نشان دهنده ی رشد 5.3 درصدی است .

تولید فولاد خام ایران در نوامبر ۲۰۱۹ ( ۱۰ آبان لغایت ۹ آذر ۹۸) نسبت به ماه مشابه در سال ۹۷، کاهش ۲.۶ درصدی داشته و به دو میلیون و ۱۳۰ هزارتن رسید. این رقم در نوامبر سال قبل دو میلیون و ۱۸۷ هزار تن بود.

تولید ۶۴ کشور فولادساز جهان نیز از ابتدای ژانویه تا پایان اکتبر ۲۰۱۹ میلادی ( ۱۱ دی ۹۷ تا ۹ آبان ۹۸ ) یک میلیارد و ۶۸۴ میلیون و ۱۹۴ هزار تن ثبت شد که در مقایسه با مدت مشابه سال 2018 رشد 2.7 درصدی داشته است. 
میزان تولید فولادسازان جهان نیز در نوامبر ۲۰۱۹ میلادی، نسبت به مدت مشابه سال قبل به ۱۴۷ میلیون و ۷۹۱ هزار تن رسید که یک درصد افت داشته است. این رقم در نوامبر ۲۰۱۸ میلادی ۱۴۹میلیون و ۳۵۶ هزار تن ثبت شده بود.

طبق آمار ۱۱ماهه سال ۲۰۱۹ میلادی: به ترتیب چین با تولید ۹۰۴ میلیون و ۱۷۷ هزارتن، هند با ۱۰۱ میلیون و۹۵۴ هزار تن، ژاپن با ۹۱میلیون و ۵۲۷ هزار تن، آمریکا با ۸۰ میلیون و ۶۱۵ هزار تن و کره جنوبی با ۶۶ میلیون و ۳۲ هزارتن پنج کشور برتر فولادساز جهان بودند.

قابل ذکر است کشومان در حال حاضر رتبه دهمین فولاد ساز را بین بیش از ۶۰ کشور جهان به خود اختصاص داده و پیش بینی می شود با دستیابی به ظرفیت ۵۵ میلیون تنی در ۱۴۰۴ به جایگاه هفتمین فولاد ساز خواهد رسید.