بررسی عملکرد ۱۹ واحد تولیدی بزرگ در بخش معدن وصنایع معدنی در دوره ۸ ماهه سال جاری گویای تولید ۱۸ میلیون و ۳۵۳ هزار و ۲۶۶ تن آهن اسفنجی است که در مقایسه با دوره مشابه سال گذشته رشد ۸ درصدی را نشان می‌دهد.

بررسی عملکرد ۱۹ واحد تولیدی بزرگ در بخش معدن وصنایع معدنی در دوره ۸ ماهه سال جاری گویای تولید ۱۸ میلیون و ۳۵۳ هزار و ۲۶۶ تن آهن اسفنجی است که در مقایسه با دوره مشابه سال گذشته رشد ۸ درصدی را نشان می‌دهد.
آمار ۱۹ مجموعه بزرگ کشور شامل فولادمبارکه، سفید دشت، سبا، هرمزگان، کاوه جنوب، خوزستان، خراسان، ذوب‌آهن، میانه، غدیر، توسعه معادن و صنایع معدنی خاورمیانه، سبزوار، شادگان، صبافولاد، نی‌ریز، ارفع، گلگهر، چادرملویزد، بافت نشان می‌دهد این واحد‌ها در آبان ماه امسال ۲ میلیون و ۳۳۴ هزار و ۱۹۷ تن آهن اسفنجی تولید کردند که در مقایسه با ماه مشابه سال گذشته ۱۳ درصد رشد را به ثبت رساندند. آمار واحدهای تولیدی مزبور در دوره هشت ماهه امسال نشان می دهد که بیشترین تولید انجام شده با رقم چهار میلیون و ۵۵۷ هزار و ۸۵۵ تن مربوط به فولادمبارکه است و بیشترین رشد نیز در همین دوره مورد بررسی با ۱۹۸ درصد نسبت به هشت ماهه سال گذشته متعلق به آهن و فولاد گل‌گهر است. همچنین  در آبان ماه ۹۸ فولاد سبزوار با ثبت رشد ۳۷ درصدی نسبت به آبان ۹۷ بیشترین میزان رشد در بین واحدهای ذکر شده را به خود اختصاص داد.
تولید ۷/ ۲۷ میلیون تن گندله سنگ‌آهن
عملکرد ۹ واحد تولیدی فولادمبارکه، فولاد خوزستان، گل‌گهر، اپال پارسیان سنگان، شرکت توسعه معادن و صنایع معدنی خاورمیانه، فولاد خراسان، سنگ‌آهن چادرملو، فولاد سنگان و صبا نور در دوره ۸ ماهه سال جاری خبر از تولید ۲۷ میلیون و ۷۳۶ هزار و ۲۵۵ تن گندله سنگ‌آهن داد که در مقایسه با مدت مشابه پارسال بدون تغییر بود. بیشترین میزان تولید گندله سنگ‌آهن در دوره ی ذکر شده، مربوط به شرکت معدنی و صنعتی گل‌گهر با هشت میلیون و ۱۱۶ هزار و ۹۰۱ تن که نسبت به مدت مشابه سال گذشته 2 درصد رشد دارد و در عین حال فولاد خراسان نیز در همین دوره، بیشترین رشد را نسبت به هشت ماهه سال گذشته با رقم ۱۱۳ درصد ثبت کرد. آبان ماه سال جاری میزان تولید گندله سنگ‌آهن واحدهای یاد شده به رقم سه میلیون و ۳۷۵ هزار و ۴۶۵ تن رسید که در مقایسه با آبان ۹۷ هشت درصد رشد را داشته است و فولاد سنگان خراسان در آبان امسال با ۱۰۳ درصد رشد در بین واحد‌های مزبور عملکرد بهتری داشت.
تولید ۵/ ۳۱میلیون تن کنسانتره سنگ‌آهن  
براساس آمار ۹ مجموعه تولیدی سنگ‌آهن جلال آباد، گهر زمین، اپال پارسیان سنگان، گل‌گهر، چادرملو، صنعتی و معدنی توسعه ملی، توسعه معادن و صنایع معدنی خاورمیانه، سنگ‌آهن مرکزی و صبا نور در هشت ماهه سال جاری تولید کنسانتره سنگ‌آهن به رقم ۳۱ میلیون و ۵۴۸ هزار و ۸۲۹ تن رسید که در مقایسه با مدت مشابه سال گذشته چهار درصد افزایش را نشان می‌دهد. آبان ماه امسال هم واحد‌های ذکر شده سه میلیون و ۹۳۴ هزار و ۶۴۸ تن تولید کنسانتره سنگ‌آهن داشتند که در مقایسه با آبان ۹۷ رشد سه درصدی دارد.
بیشترین میزان تولید کنسانتره سنگ‌آهن مربوط به شرکت معدنی و صنعتی گل‌گهر در دوره هشت ماهه امسال با رقم ۱۰ میلیون و ۷۳۴ هزار و ۱۲۹ تن بود که در مقایسه با مدت مشابه سال گذشته رشد یک درصدی دارد. علاوه بر این بالاترین رشد در بین واحد‌های ذکر شده در دوره هشت ماهه سال جاری در مقایسه با دوره مشابه سال گذشته با رقم ۶۷ درصد مربوط به شرکت صنعتی و معدنی توسعه ملی است و همچنین سنگ‌آهن جلال آباد هم در آبان ماه ۹۸ بیشترین افزایش را در بین واحد‌های مورد بررسی با رقم ۱۱۱ درصد به ثبت رسانید.