جداول آماری انجمن تولیدکنندگان فولاد ایران طی 11 ماهه سال 98  نشان دهنده ی این است که صادرات آهن اسفنجی با 86 درصد رشد نسبت به دوره ی مشابه در سال 97 به 942 هزار تن رسید.

جداول آماری انجمن تولیدکنندگان فولاد ایران طی 11 ماهه سال 98  نشان دهنده ی این است که صادرات آهن اسفنجی با 86 درصد رشد نسبت به دوره ی مشابه در سال 97 به 942 هزار تن رسید.

مجموع صادرات آهن اسنفجی طی 11 ماهه سال 97، 507 هزار تن به ثبت رسید ه بود و این در حالی است که صادراتش مشمول عواض 10 درصدی بود.
صادرات ۱۲ ماهه آهن اسفنجی در سال ۹۷ به رقم ۵۳۳ هزار تن رسیده بود و در مقایسه با ۱۲ ماهه ۹۶ که ۷۱۳ هزار تن بود افت ۲۵ درصدی داشت.
همچنین سال ۹۷ از مجموع صادرات فولاد و زنجیره مربوط به آن سهم شمش فولادی ۵۸.۲ درصد، میلگرد ۱۹.۷ درصد و درعین حال سهم آهن اسفنجی نیز ۶.۳ درصد ثبت شده بود.
تولید ۲۵.۴ میلیون تنی آهن اسفنجی
کارنامه ۱۱ ماهه آهن اسفنجی در سال ۹۸ گویای تولید ۲۵ میلیون و ۴۴۹ هزار تن است که در مقایسه با دوره مشابه در سال قبل افزایش ۵ درصدی داشت.
میزان تولید آهن اسفنجی در ۱۱ ماهه سال ۹۷ به رقم ۲۴ میلیون و ۳۰۳ هزار تن رسیده بود.
علاوه براین تولید آهن اسفنجی در ۱۲ ماهه ۹۷ رقم ۲۶ میلیون و ۳۵۹ هزار تن را نشان داد که در مقایسه با ۲۲ میلیون و ۵۶۰ هزار تن عملکرد ۱۲ ماهه ۹۶ رشد ۱۷ درصدی داشت.
مصرف آهن اسفنجی با رقم ۲۴.۵ میلیون تن
مصرف آهن اسفنجی در ۱۱ ماهه پارسال (منتهی به بهمن) رقم ۲۴ میلیون و ۵۰۷ هزار تن را نشان داد و در مقایسه با رقم ۲۳ میلیون و ۷۹۶ هزار تن در ۱۱ ماهه ۹۷ رشد ۳ درصدی دارد.
میزان مصرف آهن اسفنجی در ۱۲ ماهه سال ۹۷ رقم ۲۵ میلیون و ۸۲۶ هزار تن ثبت شده بود و در قیاس با ۱۲ ماهه ۹۶ که ۲۱ میلیون و ۸۴۷ هزار تن بود، ۱۸ درصد افزایش داشت.
کشورمان پس از هند، رتبه ی دومین تولید کننده آهن اسنفجی را دارد، ولی در زمینه تولید فولاد در جایگاه دهمین فولادساز جهان قرار دارد.
قرار است امسال پروژه تولید دو میلیون تن آهن اسفنجی در کرمان (مربوط به فولاد بوتیا ایرانیان – میدکو) به بهره‌برداری برسد.
سال گذشته نیز بهره برداری از 2.4 میلیون تن آهن اسنفجی در قالب 3 پروژه 800 هزار تنی فولاد استانهای، بافت (کرمان)، قائنات (خراسان جنوبی) و سفید دشت (چهارمحال و بختیاری) در دستور کار قرار داشت.