بررسی قیمت‌ها در بازار خودرو حاکی از آن است که قیمت‌ها در روز گذشته ( سه‌شنبه ) نسبت به پیش از تعطیلی اربعین حسینی....

 

به نقل از روزنامه ابرار اقتصادی : زمزمه ی کاهش قیمت خودرو در بازار 

 

بررسی قیمت‌ها در بازار خودرو حاکی از آن است که قیمت‌ها در روز گذشته ( سه‌شنبه ) نسبت به پیش از تعطیلی اربعین حسینی ، ریزش قیمتی بزرگی داشته و بعضی خودروها تا ۱۴ میلیون تومان هم کاهش قیمت داشته‌اند ؛ اما امروز روند قیمت‌ها در بازار تغییر کرده است.

بازار انواع خودرو اعم از داخلی‌ و خارجی‌ ، شهریور ماه را کاهشی به پایان رساند. در حقیقت پس از تایید طرح مجلس برای آزادسازی واردات خودرو ، قیمت همه خودروها در بازار اعم از پرتیراژهای داخلی ، مونتاژی‌ها و خارجی‌ ها کاهش یافت و با توجه به اینکه مشتریان برای خرید، دست نگه‌داشته‌ بودند ، بازار در رکود سنگین فرو رفت و همچنان رکود بر آن حاکم است .

پس از کاهش قیمت‌ها ، بازار تا پیش از دوشنبه هفته جاری ( پیش از تعطیلی اربعین ) با نوسانات محدود پیش رفت اما با بازگشایی مجدد از روز گذشته ( سه‌شنبه ) ، ریزش قیمتی شدیدی را به خود دید ؛ بگونه‌ای که خودروهایی همچون ۲۰۶ تیپ ۵ یا دنا نسبت به پیش از تعطیلی هریک ۱۴ میلیون تومان کاهش قیمت داشته‌اند. پژو ۲۰۶ وی۸ هم ۱۲ میلیون تومان، ۲۰۶ تیپ ۲ حدود ۱۱ میلیون تومان ، ساینا هشت میلیون تومان ، تیبا شش میلیون تومان و باقی خودروها بین سه تا پنج میلیون تومان ارزان‌تر شدند. تنها دو محصول پژو ۴۰۵ GLX و و پارس روز سه‌شنبه نسبت به روز یکشنبه ( چهارم مهرماه ) به ترتیب سه و پنج میلیون تومان گران‌تر شدند .

این روند کاهش قیمت خودرو های پرتیراژ در بازار امروز ( چهارشنبه ) تغییر کرده و برعکس قیمت‌ برخی خودروها رو به افزایش گذاشته است ؛ برخی دیگر ثابت‌اند و برخی هم از ثبات نسبی برخوردار بوده‌اند .

 

منبع : ایسنا