در پی پذیرش عرضه محصول سنگ آهن و کنسانتره چادرملو در بازار اصلی شرکت بورس کالای ایران ، مدیر امور بازرگانی شرکت معدنی و صنعتی چادرملو اعلام کرد با موافقت.....

 

به نقل از روزنامه روزگار : عرضه 100 هزارتن سنگ آهن و کنسانتره چادرملو در بورس کالا

 

در پی پذیرش عرضه محصول سنگ آهن و کنسانتره چادرملو در بازار اصلی شرکت بورس کالای ایران ، مدیر امور بازرگانی شرکت معدنی و صنعتی چادرملو اعلام کرد با موافقت مديريت پذيرش و بازاريابي شركت بورس كالاي ايران ، انشالله 50 هزار تن کنسانتره و 50 هزار تن  سنگ آهن در این بازار عرضه می شود .

دکتر اطمینان همچنین پیش بینی کرد : تا پایان سال جاری حداقل ۱۵۰ هزار تن سنگ آهن و۲۰۰ هزار تن کنسانتره آهن از سوی چادرملو در بورس کالا عرضه می شود .

مدیر بازرگانی چادرملو در خصوص اهمیت این کالا برای اقتصاد کشور گفت : سنگ آهن به عنوان ماده اولیه کارخانجات فولاد سازی همواره به عنوان یک ماده استراتژیک شناخته می شود ، در سالهای اخیر با توجه به کاهش یافتن ذخایر معادن سنگ آهن فعال ، خصوصاً معادن بزرگ ، این شرکت ها برای تامین مواد اولیه خود به خرید سنگ آهن از سایر معادن و بازار رو آورده اند .

وی عدم وجود مرجع قیمت گذاری استاندارد  و وجود واسطه های متعدد بین معادن و مصرف کننده نهایی را سبب آشفتگی این بازار عنوان کرد و افزود :  این نابسامانی موجب شده بود که معدنکار و مصرف کننده نهایی در این فرایند منتفع نگردند و اکثر سود به سمت واسطه ها سوق پیدا کند. شما همچنین می توانید نحوه خرید میلگرد از بورس کالا را در سایت آهن پویا ببینید.