عضو کمیسیون صنایع مجلس گفت : در بررسی ها مشخص شد که در برخی موارد به دلیل ایجاد انگیزه برای کشورهای خارجی و جبران عوارض ، میلگرد ارزان تر از نرخ فروش داخلی ...

 

به نقل از روزنامه افکار : قیمت میلگرد صادراتی ارزانتر از نرخ فروش داخل است 

 

عضو کمیسیون صنایع مجلس گفت : در بررسی ها مشخص شد که در برخی موارد به دلیل ایجاد انگیزه برای کشورهای خارجی و جبران عوارض ، میلگرد ارزان تر از نرخ فروش داخلی ، به آنها عرضه می شود .

مصطفی طاهری درباره ارزان فروشی در صادرات میلگرد ، گفت : اکنون در برخی موارد با وجود اینکه برق و انرژی مصرف شده و فولاد به میلگرد که محصولی با ارزش تری است تبدیل می شود ، میلگرد با قیمت پایین تری نسبت به داخل ، به سایر کشورهای به فروش می رسد .

نماینده مردم زنجان و طارم در مجلس شورای اسلامی افزود : این موضوع دلایل مختلفی دارد از جمله آنکه کشورهای مقصد که به دنبال واردات مواد خام و نیمه خام فولادی هســتند ، عوارضی برای واردات شمش فولاد در نظر نمی گیرند بنابراین شمش با همان قیمتی که در ایران وجود دارد ، وارد کشور مقصد می شود اما از آنجا که کشورهای مقصد برای واردات میلگرد که محصولی نهایی است، عوارض وضع می کنند ، میلگرد با قیمت پایین تری به آنها ارائه می شود که با وضع عوارض ، واردات برای کشورهای مقصد از نظر اقتصادی به صرفه باشد .