مدیرعامل ذوب آهن اصفهان گفت: ذوب آهن اصفهان تنها شرکت بزرگ فولادی کشور است که از شیوه کوره بلند استفاده می کند، شیوه ای که بیش از 90 درصد فولاد دنیا را شامل می شود، به همین دلیل صدای این شرکت شنیده نشده و مشکلات آن دیده نمی شود.

 منصور یزدی زاده مدیرعامل ذوب آهن اصفهان در جریان بازدید دو تن از نمایندگان مردم در مجلس شورای اسلامی گفت : ذوب آهن اصفهان تنها شرکت بزرگ فولادی کشور است که از شیوه کوره بلند استفاده می کند، شیوه ای که بیش از 90 درصد فولاد دنیا را شامل می شود، به همین دلیل صدای این شرکت شنیده نشده و مشکلات آن دیده نمی شود.

یزدی زاده افزود : بورس کالا به خوبی می تواند ایجاد شفافیت کند اما قیمت گذاری دستوری نه تنها به نفع مصرف کننده نیست، بلکه ایجاد رانت می کند.

مدیرعامل ذوب آهن اصفهان با تاکید بر اجرای کامل تعهدات این شرکت جهت عرضه محصولات در بورس کالا و تامین نیاز داخل ، اظهار داشت : صادرات برای صنایع فولادی به ویژه ذوب آهن اصفهان که ارز مورد نیاز خود را از این طریق تامین می کند بسیار حیاتی است، ضمن اینکه تولید فولاد کشور مازاد بر نیاز داخل است و تامین ارز در شرایط تحریم های ظالمانه ، برای کشور ضرورت بسیار دارد.

یزدی زاده اظهار داشت : صادرات محصولات با ارزش افزوده بالا، ارز آوری خوبی برای کشور به دنبال دارد و این امر مستلزم تامین مواد اولیه است.

وی افزود: ذوب آهن اصفهان به جهت استفاده از شیوه کوره بلند در تولید فولاد برخلاف سایر واحدهای فولادی کشور از یارانه انرژی برخوردار نیست. در واقع هزینه مواد اولیه و انرژی برای این شرکت مطابق قیمت های جهانی است و این امر رقابت را برای ذوب آهن اصفهان سخت می کند.