قیمت میلگرد در روز گذشته بالای ۵ هزار تومان هم در بازار آزاد شنیده شد؛ گویا بازار تمام تلاش خود را به‌کار گرفته بود تا به این نرخ دست‌ یابد.

قیمت میلگرد در روز گذشته بالای ۵ هزار تومان هم در بازار آزاد شنیده شد؛ گویا بازار تمام تلاش خود را به‌کار گرفته بود تا به این نرخ دست‌ یابد. می‌توان مهم‌ترین دلیل برای تداوم رشد قیمت‌ها افزایش قیمت شمش در کنار جو روانی رشد قیمت دلار را به‌شمار آورد، آن‌هم در شرایطی که رقابت برای خرید در بورس کالا هم بی‌ارتباط با این افزایش قیمت‌ها نبوده است. تمایل به خرید در بازار تا روز گذشته بالا بود و این جریان همراه با افزایش قیمت‌ها در طرف عرضه، تاکنون به یک روند افزایشی نرخ منجر شده است که ماه‌ها شاهد آن نبوده‌ایم. البته مدتی است که خریداران بازار فولاد نه تنها مصرف‌کننده نهایی نیستند بلکه مشخص نیست که قرار است محموله‌های خریداری شده به مصرف چه کسی برسد یا چه بخش دیگری و به چه دلیلی خریدار آن‌ خواهد بود.
اولین پله مهم روانی روز گذشته در بازار میلگرد تجربه شد و به این معنی است که برخی از اهالی بازار اندکی جانب احتیاط را رعایت خواهند کرد اگرچه جو روانی حاصل از رشد قیمت دلار در بازار آزاد خود بحث‌های جانبی دیگری را در بر دارد. در هر حال در بازار آزاد رشد قیمت دلار  جذابیت صادرات را تقویت می‌کند اما محموله‌های صادراتی اغلب از کارخانه‌های تولیدی به‌صورت مستقیم یا با یک رابطه با واحد تولیدی مورد معامله قرار می گیرد و صادر می‌شود. در نهایت در شرایطی که جو حاکم بر بازار افزایشی است نمی توان چشم اندازی برای قیمت تعیین کرد.