مدیرکل دفتر ترانزیت سازمان حمل و نقل جاده ای اظهار داشت : طبق ادعایی که کشور  آذربایجان دارد دارد تشکیلات و نیروهای کنترلی را در این مسیر مستقر و برای ناوگان عبوری عوارض و حق ورودی اعمال کرده‌ است ....

 

به نقل از روزنامه آفتاب اقتصادی : هزینه تجارت ایران و ارمنستان را آذربایجان افزایشی کرد 

 

مدیرکل دفتر ترانزیت سازمان حمل و نقل جاده ای اظهار داشت : طبق ادعایی که کشور  آذربایجان دارد دارد تشکیلات و نیروهای کنترلی را در این مسیر مستقر و برای ناوگان عبوری عوارض و حق ورودی اعمال کرده‌ است .

این نابسامانی ها که در این منطقه به وجود آمده است موجب افزایش هزینه شده و به همین علت با ایجاد این شرایط جدید طبیعی است که تجار هم با ملاحضات مورد نظر خود کار کنند تا شرایط تعیین تکلیف شود .

آذربایجان اخیرا قانون و مقررات سختگیرانه ای برای کامیون های عبوری از خاک خود به سمت ارمنستان اعمال کرده است به طوری که جلوی ورود کامیون های ایرانی که مقصدشان ارمنستان بود را به خاک خود گرفت .

هرچند که مسیری جدید طرف ارمنی برای تردد کامیون ها بدون نیاز از عبور آذربایجان در نظر گرفته شده  اما بخشی از این مسیر جدید هموار نیست ، بنابراین کامیون های ایرانی یا باید با شرایط کشور آذربایجان کنار بیایند یا از مسیر جدید ارمنستان عبور کنند .

جواد هدایتی مدیرکل دفتر ترازیت حمل و نقل بین المللی سازمان راهداری و حمل و نقل جاده ی درباره وضعیت مرز و آذربایجان اظهار داشت : در حال حاضر صفی از کامیون‌ها پشت مرز آذربایجان یا در ادامه مسیر وجود ندارد.

 

منبع : ایلنا