عضو کمیسیون اقتصادی مجلس شورای اسلامی  ایران در سازمان همکاری های شانگهای تاکید کرد و گفت : این رخداد مهم در کنار اتصال کشور های آسیای...

 

به نقل از روزنامه اخبار صنعت : پیمان شانگهای به صنعت نفت ایران تاثیر دارد 

 

عضو کمیسیون اقتصادی مجلس شورای اسلامی  ایران در سازمان همکاری های شانگهای تاکید کرد و گفت : این رخداد مهم در کنار اتصال کشور های آسیای مرکزی به بندر چابهار مهم ترین محور توسعه اقتصادی ، اجتماعی و فرهنگی در قاره آسیا خواهد بود .

محمد صفایی دلویی افزود : حضور جمهوری اسلامی ایران به عنوان عضو دائم در سازمان همکاریهای شانگهای ، یک ظرفیت عظیم اقتصادی، فرهنگی ، اجتماعی و امنیتی است.  

وی ادامه داد : کشورهای عضو سازمان همکاری های شانگهای حدود 42 درصد جمعیت جهان را در خود جای داده است و فعالیت ما در این حوزه یک قدرت عظیم برای کشور است .

نماینده مردم گناباد و بجستان در مجلس گفت : با توجه به آن که بیشتر اعضای سازمان شانگهای مصرف‌کننده نفت هستند با پیوستن دائم ایران ، به عنوان یکی از بزرگترین تولید کنندگان فرآورده‌های نفتی ، به این سازمان ، بازار فروش خوبی برای فرآورده های نفتی کشورمان ایجاد می شود .

صفایی ارتباط بین کشورهای شرقی را عامل ترغیب کشورهای غربی به رفع تحریم ها دانست و افزود: ایران می‌تواند به عنوان دالان شرق به جنوب و دریا، ظرفیت مهمی در جهان باشد و این سرآغاز نهضت جدیدی در شکوفایی اقتصاد کشور است  و غربی ها برای اینکه بازار ایران را از دست ندهند به سمت رفع تحریم ها پیش خواهند رفت.

 

منبع : خبرگزاری جمهوری اسلامی