رئیس هیات‌عامل ایمیدرو گفت: تا پایان سال ۲ میلیارد دلار طرح جدید معدنی و صنایع معدنی به مدار تولید می‌پیوندند.

رئیس هیات‌عامل ایمیدرو گفت: تا پایان سال ۲ میلیارد دلار طرح جدید معدنی و صنایع معدنی به مدار تولید می‌پیوندند.
به گزارش روابط عمومی ایمیدرو، خداداد غریب‌پور روز گذشته در نشستی در سایت فولاد کاوه جنوب بیان کرد: برنامه افتتاح ۵/ ۳ میلیارد دلار طرح تا پایان سال‌جاری محقق خواهد شد. تمامی شرکت‌های معدنی و صنایع معدنی تعهدات ارزی خود را به نظام ارزی کشور انجام داده‌اند.
وی افزود: در شرایط سخت تحریم، مدیریت ارزی این بخش انجام شد و شرکت‌ها همزمان توانستند نیاز به تجهیزات را نیز برطرف کنند. 
معاون وزیر صنعت، معدن و تجارت تاکید کرد: نقطه ی مبهمی در این مورد وجود ندارد و مدیریت ارزی حوزه معدن و صنایع معدنی تحت پایش هفتگی بانک‌مرکزی قرار دارند. وی همچنین یادآور شد: مقایسه شرایط امروز با وضعیت ارزی سال گذشته به تفاوت عملکرد این بخش را در گذر از دوران سخت تحریم و ایجاد آرامش ارزی نشان می‌دهد. رئیس هیات‌عامل ایمیدرو خاطرنشان کرد: با همین روش امسال نیز سال بهتری را برای کاهش اثر تحریم‌ها و مدیریت ارزی رقم خواهیم زد.  
غریب‌پور گفت:  ستاد زنجیره فولاد  به‌زودی دوباره به ایمیدرو بازگردانده می‌شود.  وی افزود: با همراهی بخش‌خصوصی و شرکت ملی فولاد ایجاد تعادل و توازن در زنجیره را بیشتر از قبل مدیریت خواهیم کرد و مشکل شرکت‌هایی که برخی موارد با کمبود سنگ آهن و گندله مواجه هستند برطرف خواهد شد. ایشان  با تقدیر از همکاری منطقه ویژه خلیج‌فارس با شرکت‌های سرمایه‌گذار ابراز امیدواری کرد که این همکاری‌ها به رونق بیشتر تولید بینجامد.