آمار عملکرد فولادسازان کشور در دو ماهه ابتدایی سال جاری تولید چهار میلیون و 697 هزار تن شمش را نشان می دهد که نسبت به چهار میلیون و 529 هزار تن مدت مشابه سال گذشته 4 درصد رشد دارد.

آمار عملکرد فولادسازان کشور در دو ماهه ابتدایی سال جاری تولید چهار میلیون و 697 هزار تن شمش را نشان می دهد که نسبت به چهار میلیون و 529 هزار تن مدت مشابه سال گذشته 4 درصد رشد دارد.
 انتظار می رود براساس اطلاع رسانی وزارت صنعت، معدن و تجارت سال 99  تولید 28 میلیون تن شمش فولادی محقق شود.
جدوال آماری انجمن تولیدکنندگان فولاد ایران نشان دهنده ی آن است که تولید شمش (بیلت و بلوم) در دو ماهه امسال برابر با دو میلیون و 701 هزار تن با افت دو درصدی نسبت به مدت مشابه سال گذشته که دو میلیون و ۷۶۲ هزار تن بود، روبرو شد.
همچنین تولید شمش (اسلب) نیز یک میلیون و 996 هزار تن که در مقایسه با دو ماهه سال گذشته که یک میلیون 767 هزار تن بود، 13 درصد رشد را نشان می دهد.

 

تولیدات ۳.۴ میلیون تنی فولادی
 

تولیدات فولادی (مقاطع تخت و طویل) در دو ماهه امسال به میزان سه میلیون و ۴۴۳ هزار تن رسید که در مقایسه با مدت مشابه سال گذشته که سه میلیون و ۵۲۲ هزار تن بود، دو درصد کاهش  داشت.
مجموع تولید مقاطع تخت فولادی یک میلیون و ۸۱۲ هزار تن در دو ماهه ۹۹ بود که در مقایسه با یک میلیون و ۸۳۸ هزار تن عملکرد دوره مشابه سال ۹۸ کاهش یک درصدی دارد.
مقاطع طویل فولادی در مدت این گزارش به یک میلیون و 631 هزار تن رسید و 3 درصد افت را نسبت به مدت مشابه سال قبل که یک میلیون و 684 هزار تن بود، به ثبت رساند.

 

تولید بیش از ۵.۵ میلیون تن آهن اسفنجی
 

آمار مورد بررسی گویای آن است که در دو ماهه امسال پنج میلیون و ۵۵۲ هزار تن آهن اسفنجی تولید شده که رشد ۱۱ درصدی در مقایسه با رقم چهار میلیون و ۹۹۴ هزار تن عملکرد سال ۹۸ دارد.
ایران دومین کشور تولید کننده آهن اسفنجی پس از هند در جهان است.

 

صدور بیش از ۸۰۹ هزار تن فولاد
 

 پیش از این آمارهای منتشر شده حاکی از آن بود که میزان صادرات فولاد در فروردین ۹۹ برابر با ۴۱۵ هزار و ۹۱۲ تن بود و در اردیبهشت امسال نیز ۳۹۳ هزار و ۷۵۳ تن به ثبت رسید.

مجموع صادرات فولاد توسط فولاد سازان بزرگ در دو ماه نخست سال جاری به رقم 809 هزار و 665 تن رسید که این رقم در دوره مشابه سال 98، بیش از 2 میلیون و 41 هزار تن بود.